کندی حرکت در میدان جمهوری به سمت میدان جهاد در مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد مویز برای چه کسانی می تواند مضر باشد؟ | خواص و مضرات مویز را بشناسید چطور از خشکی چشم جلوگیری کنیم؟ رژیم غذایی کتوژنیک استرس را کاهش می‌دهد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه
سرخط خبرها

تعداد مصدومان و بیماران سفر اربعین امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است

  • کد خبر: ۱۸۳۵۵۸
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
تعداد مصدومان و بیماران سفر اربعین امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است
رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین از استفاده ۵۶۷ هزار و ۳۴۸ زائر اربعین از خدمات فوریت‌های پزشکی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر میعادفر با اشاره به انتقال دو هزار و ۵۸۵ مصدوم حوادث ترافیکی به مراکز درمانی توسط اورژانس، یادآور شد: در این مدت، ۳۳ مصدوم و بیمار به وسیله بالگرد‌های اورژانس به مراکز درمانی استان‌های مرزی و ۶۶ بیمار و مصدوم نیز توسط هواپیما از ایلام به تهران منتقل شده‌اند. همچنین از ۲۷ مرداد تا ۱۸ شهریور، ۵۴ هزار و ۷۳۹ نفر نیز دچار گرمازدگی شده بودند که ۶ هزار و ۸۳۵ نفر، سرم درمانی شده اند.۸ هزار و ۷۵۸ مصدوم و بیمار در این ایام توسط نیرو‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده اند که نسبت به سال گذشته، کاهش داشته است.

وی آمار گرمازدگی و سرم درمانی بیماران دچار گرمازدگی را در مقایسه با بیش از ۸ میلیون تردد رفت و برگشت زائران را بالا ندانست و گفت: خوشبختانه مرگ و میر ناشی از گرمازدگی نداشتیم و از سوی دیگر تمهیدات خوبی از جمله اتاق و کانکس‌های سرد در مرز‌ها در نظر گرفته شده بود که در بهبود وضعیت بسیاری از بیماران، نقش موثری ایفا کرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به تزریق ۸۶ هزار و ۶۷۰ دُز واکسن برای اتباع بیگانه در ورودی مرز‌های شرقی کشور، یادآور شد: در این مدت ۹ هزار و ۱۸۷ بیمار در بیمارستان‌ها پذیرش و یک هزار و ۷۸۰ بیمار و مصدوم، بستری شده و ۴۴۲ عمل جراحی و ۳۳ مورد جراحی اورژانس برای آن‌ها انجام شده است. همچنین ۴۰۹ هزار و ۸۴ مراجعه کننده به مراکز جامع سلامت در مناطق مرزی ۸ گانه ثبت شده که ۸۶ هزار و ۵۵۲ نفر، خدمات بهداشتی و درمانی و یک هزار و ۳۴۲ نفر، خدمات دندانپزشکی و دو هزار و ۳۰۴ مورد نیز خدمات آزمایشگاهی را دریافت کرده اند.

به گفته میعادفر در این مدت ۱۲ هزار و ۶۷۳ بازدید بهداشتی از مراکز اقامتی و موکب ها، ۵۷ هزار مورد بازدید از مراکز طبخ غذا و ۱۵۶ هزار متر مکعب کلرسنجی توسط بازرسان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شده است. همچنین در این مدت یک هزار و ۹۲۴ ویزیت طب ایرانی برای زائران انجام و ۳۰ هزار جلد کتاب «زیارت به سلامت» و ۲۰ هزار بسته دارو‌های گیاهی نیز توزیع شده است.

وی با اشاره به همکاری سازمان انتقال خون در تامین خون مورد نیاز برای موارد ضروری جهت خدمت رسانی به زائران، گفت: ۲۲۳ واحد خونی در این مدت برای مصدومان و بیماران، تامین شد و مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها حدود ۶ میلیون نفر در دهه پایانی ماه صفر به مشهد مقدس سفر می‌کنند، گفت: کمیته بهداشت و درمان در این راستا هماهنگی‌های لازم را انجام داده و بیمارستان‌های صحرایی، درمانگاه‌های سیار، اتوبوس آمبولانس، موتورلانس، اورژانس هوایی و آمبولانس در مشهد مقدس و مسیر‌های پیاده روی زائران از سبزوار تا مشهد، مستقر می‌شوند و این امکانات از فردا تا پایان مراسم عزاداری دهه پایانی صفر استقرار خواهند داشت تا خدمات مورد نیاز بیماران و مصدومان حرم مطهر رضوی نیز به نحو شایسته‌ای ارائه شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->